Junior

Junior Sejlads

Juniorholdet henvender sig til de unge i aldersgruppen 14-25 år der enten gerne vil fortsætte med sejlsport i klubbens regi eller er nybegyndere.

Som regel rykker man op til juniorholdet i 14-års alderen, efter et antal år som aktiv sejler i Optimistjolle som er klubbens begynderjolle. Men også nye medlemmer i aldersgruppen 14-25 år vil kunne optages på holdet, selv dem med kun lidt eller ingen sejlerfaring.

Det er klubbens cheftræner der vurderer den enkelte sejlers egnethed til at komme på juniorholdet, og sammen med elev og juniortræner aftaler nærmere vedrørende en eventuel optagelse på holdet.

På juniorholdet er der mulighed for at træne en gang ugentlig i klubregi i flere forskellige bådtyper, der omfatter både en- og tomandsjoller samt kølbåde.

Zoom-8 jollen, som nogle sejlere har prøvet allerede på opti-holdet, vil være velegnet også til de helt nye sejlere på juniorholdet. Yderligere råder holdet over Laserjoller og Europajoller, og OK-joller for de sejlere der vil prøve kræfter i en større jolle. Træning i sejlads med kølbåd gennemføres i klubbens Ynglinge.

Der er desuden mulighed for fællestræning med sejlere fra naboklubben Yachtklubben Furesøen.

Yderligere tilbydes juniorsejlerne deltagelse i forskellige stævner, sejlerlejr og sociale arrangementer der afholdes i løbet af sæsonen.

Juniormedlemmer som ikke deltager i træningen, skal have tilladelse af Optimistleder Helene og forældreunderskrift (hvis under 18 år) til at bruge klubbens joller på egen hånd.

Interesseret i Juniorsejlads?