Optimist
opti
20200526_182912

Er sejlads noget for dig?

Er du en frisk pige eller dreng i alderen 8 - 15 år, kan du svømme minimum 200 m og er du ikke bange for vand, så kunne optimistjollesejlads måske være noget for dig.

I hele sommerhalvåret (cirka 1. maj og frem til efterårsferien) har vi træning mandag og tirsdag for henholdsvis nybegyndere og øvede. Vi har altid en følgebåd på vandet med trænere, som giver vejledning i forbindelse med de forskellige øvelser, hjælper hvis der skulle være tekniske problemer eller hvis det skulle ske at båden kæntrer.

Alle sejlere på vandet skal bære sejlervest (lånes i klubben) og derudover skal I som nybegyndere altid have regntøj med. Skiftetøj er også altid en god ide, da I sagtens kan blive våde selvom I ikke falder i vandet.

Selve sejlsæsonen slutter ved efterårsferien. Herfra og frem til jul tager vi nogle gange i svømmehallen. Dette gør vi dels for at tjekke op på svømmefærdighederne, men også af hensyn til det sociale.

I januar og frem til den nye sæsonsstart omkring 1. maj holder vi teoriundervisning i klubhuset. Her lærer I om søvejsreglerne, knob, sikkerhed, hvad jollens dele hedder og meget mere. Teoriundervisningen er en vigtig del af sejlundervisningen, da den skal være med til at sikre, at I kan færdes sikkert på vandet.

For mere information, pladsforespørgsel og tilmelding: Kontakt først optimistleder Helene.