Seniortræning

Senior-træning

Træning for begyndere, genopfriskning for tidligere sejlere og tekniktræning for øvede

Hver tirsdag efter standerhejsning er der seniortræning for begyndere. Se i eksemplet på en træningsplan, hvordan undervisningen kan foregå. Træningens formål er at deltagerne senere på året vil kunne tage jollebevis (se Jolleprøve), der giver adgang til at sejle i klubbens joller på egen hånd. Vi starter hver tirsdag kl. 17:30 - de først ankomne begynder at rigge jollerne til, så vi kan være klar til at komme på vandet så hurtigt som muligt, hvilket vil sige omkring kl. 18:00.

Vi bruger hovedsageligt undervisningsbogen, 'Gast - kom godt i gang med sejlads' som også kan købes fra vores Shop.

Lektionsplan for mandagsholdet

1  Introduktion til Klubben og bådene (behandling af sejl,

pressening og båden). Klargøring af båd, hvad hedder

tingene. Stagvending

2 Sejlvinde og sejlretninger. Rollefordeling i båden og udtryk.

3 At udføre kontrolleret bomning

4 Kapsejlads på trekantsbane

5 At gå til fast mærke fra forskellige vindretninger

6 At sejle fra og anløbe havn. Mindske fart